Program
1. blok
Gunter Grün Oostinga – Vzdělávání pro udržitelný (osobnostní) rozvoj. Hledání zdroje. Umělec učitelem, učitel umělcem. Znalosti přírody a jejích zákonitostí.
(2x 6 hodin)
2. blok
Alena Laláková - Sebepéče (6 hodin)
Martina Turečková - práce s osobním prostorem a časem, time managemet (6 hodin)
3. blok
Alena Laláková - Vývojová psychologie a potřeby dítěte v kontextu 21. Století. Alternativní pedagogické směry, kazuistický seminář, práce s jazykem pedagogické diagnostiky a jednoduchými technikami pro práci s kazuistikou (např. Balintovská skupina) (6 hodin)
Václav Šneberger - agresivita vs. násilí (6 hodin)
4. blok
Marie Rumlenová - Nenásilná komunikace (2x6 hodin)
5. blok (pozor 3 denní! Příroda venku, hory)
Gunter Grün Oostinga – Friluftsliv jarní modul (3 dny putování + táboření). Sebepoznání skrze putování v přírodě. Práce s pozorností. Midfullness – bdělá přítomnost.
6. blok
prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. - Pedagogická etika, Tvorba vlastního etického kodexu průvodce lesní školky (3 hodiny)
Alena Laláková - Rodina jako základní kámen - téma výchovných stylů, co výchovný styl ovlivňuje a jak se daný styl podílí na formování osobnosti dítěte, komunikační jazyk rodiny, hierarchie vztahů v rodině, téma rodiny jako sociální dělohy. Vhodné znalosti pro tzv. celostní přístup k sledování vývoje dítěte) (3 hodiny)
Karel Rýdl - Kvalita vzdělávání a její hodnocení. Evaluace. Evaluační metodiky (6 hodin)
7. blok
Robert Janč - Klaun. Divadlo. Řeč, pohyb, slovo. Příběh. (3 hodiny)
Johana Passerin - Volná hra (3 hodiny)
Tereza Valkounová - Rizikové situace v pedagogické profesi a jejich pedagogický potenciál (6 hodin)
8. blok
T. Valkounová, J. Passerin - Hledání a vytváření vlastní vzdělávací koncepce v návaznosti na RVPPV (6 hodin)
Prezentace osobních portfolií studentů (6 hodin)
Předpokládáme, že jednotlivé bloky se uskuteční vždy v pátek a sobotu.
Vzdělávání
-
Leden 2021
28/1 - 28/1 Svátky a tradice v předškolním vzdělávání 3/5 - předjaří
-
Únor 2021
4/2 - 4/2 Pravidla vaření venku - webinář
4/2 - 4/2 Udržitelné financování lesního klubu/MŠ (webinář 1/2)
5/2 - 5/2 Udržitelné financování lesního klubu/MŠ (webinář 2/2)
12/2 42. Slet (členská schůze) - online
25/2 - 25/2 Jarní písně a říkadla v přírodě
26/2 - 26/2 Hygienické minimum - webinář 1/2
-
Březen 2021
5/3 - 5/3 Hygienické minimum - webinář 2/2
12/3 - 12/3 Vzdělávací koncepce jako živý dokument - webinář
17/3 - 17/3 Supervizní setkání Brno 4/5
25/3 - 25/3 Svátky a tradice v předškolním vzdělávání 4/5 - jaro
26/3 - 26/3 Naučí se děti venku vše potřebné aneb evaluace výchovně-vzdělávacího procesu
-
Duben 2021
8/4 - 9/4 Kurz pro začínající průvodce s Petrou Jäger
8/4 - 8/4 ŠVP a dokumentace MŠ
9/4 - 11/4 Práce s egem pedagoga, Brno
15/4 - 15/4 S dětmi venku - jaro, Brno
15/4 - 15/4 Letní písně a říkadla v přírodě
17/4 - 17/4 Rytmus dne a spánek malých dětí (nejen) venku
22/4 - 22/4 ŠVP a dokumentace MŠ
-
Květen 2021
13/5 - 13/5 50 nejlepších her z lesních školek
13/5 - 13/5 Supervizní setkání Brno 5/5
14/5 - 14/5 Vaříme venku
20/5 - 20/5 Zakládáme lesní klub nebo LMŠ
21/5 - 21/5 Tvorba HACCP a hygienické minimum stravování - webinář 1/2
27/5 - 27/5 Svátky a tradice v předškolním vzdělávání 5/5 - léto a podzim
28/5 - 28/5 Tvorba HACCP a hygienické minimum stravování - webinář 2/2
-
Červen 2021
8/6 - 8/6 Personalistika lesní MŠ - webinář
11/6 - 12/6 Lesní chůva: dvoudenní přípravný kurz ke zkoušce