Aktuality na úvodní stránce

  • Lesní prahra a Rudolf Hettich

    Rudolf Hettich je propagátorem přírodní pedagogiky, jejím znalcem a zkušeným lektorem, který už třetí rok přijíždí do Česka na pozvání ALMŠ vzdělávat pedagogy z lesních školek. Během dvou přírodovědných expedic podpořených MŠMT jsme zažili, jak dokáže změnit náš pohled na přírodu. Nenávratně. Několik desítek let se Rudolf Hettich zabývá pojmem „prahra“. Ta se podle něj dá hrát jen v přírodě, ale není důležitá pro návrat do jejího lůna, není o poezii, ani pro romantiky. “Prahra je pro děti nejdůležitějším elementárním přístupem k přírodě v celém svém životě a základem pro výstavbu vědomého bytí v přírodě,“ říká Hettich.

    Detail článku

  • Vzdělávat můžete venku, ale na jídlo si postavte dům

    Jedenačtyřicet lesních mateřských škol (LMŠ - školky, které vstoupily do školského rejstříku, pozn. red.) zůstává v nejistotě a s nimi více než 900 dětí, které se v nich vzdělávají. Jsme v druhém roce provozu LMŠ jako nového typu mateřských škol v ČR. Nového v tom, že v souladu se školským zákonem, vzdělávají děti venku, proto jejich zázemí netvoří stavby. Na neexistenci budov ovšem právě tvrdě narazila stále nedořešená poslední otázka jejich provozu – stravování, neúředním jazykem řečeno svačiny a obědy pro děti.

    Detail článku

  • Litevská inspirace

    Vyjet za hranice bývá v mnohém inspirativní. Jiný kraj, jiný mrav a člověk si může lépe ujasnit, proč některé věci dělá právě tak, jak je dělá, nebo si říct: ano, tady bych mohl přijmout, co funguje i v jiném prostředí. A Litva, kam v rámci projektu strategického partnerství Erasmus+ za ALMŠ vycestovaly Tereza Valkounová, Johana Passerin a Šárka Nezhybová, v tomto směru více než naplnila očekávání.

    Detail článku

Přihlášení

Zapomněl jsem heslo Registrovat se